Nieuws

#3 Brainstormen

Op woensdag 30 maart was de derde bijeenkomst van traject 12 op het kantoor van Multitude. Dit ontwerpbureau voor verschilmakers heeft de studenten meegenomen in hoe je creatief brainstormt. 

Eerst heeft Multitude de studenten onder het genot van een snack geïntroduceerd aan verschillende soorten campagnes die bedrijven maken. Denk bijvoorbeeld aan de Patagonia campagne: ‘koop geen Patagonia’ en de Coca-Cola campagne met de slogan: ‘koop geen Coca-Cola’. Beide met dezelfde boodschap, maar wel met een heel ander doel.

 

 

Daarna gingen de studenten in groepen brainstormen over hun challenge. Dit deden ze door te kijken naar: het doel, het middel en de boodschap. Daarna was het tijd om zoveel mogelijk ideeen te verzinnen waarop 1)de Prael kan bijdragen aan de acceptatie van psychische problemen op de werkvloer en 2)hoe Amsterdam Impact jonge Amsterdammers kan stimuleren om vaker te winkelen bij sociale ondernemingen.

 

 

Wat is het resultaat van de brainstorm?

De studenten hebben per groepje een waslijst aan creatieve en innovatieve oplossingen voor de challenge.

 

 

Tot slot bespraken de studenten elkaars leerdoelen én gaven ze elkaar tips. Want van elkaar leer je toch het meest!

 

 

Aankomende week maken de groepjes keuzes maken over met welke ideeen zij verder gaan en welke ze uit gaan werken. Ook brengen wij volgende week een bezoek aan uitzendbureau Randstad. Hier gaan wij alle tips en tricks leren over het voeren van een sollicitatiegesprek.

 

 

Tot volgende week met weer een nieuwe update van het 12e traject van Made By 020!

Vragen? Neem contact met ons op.

Je kan ook mailen naar hello@madeby020.nl
of bellen op 020 305 9272.