Nieuws

#8 Het eindevent van traject 12

Wat was het een fantastische avond! Het twaalfde traject is afgesloten met sterke pitches van de studenten.

Afgelopen woensdag was eindelijk het moment waar de studenten 8 weken lang naartoe hebben geleefd; het eindevent. Ze hebben namelijk de afgelopen weken hard gewerkt aan challenges voor opdrachtgevers binnen het thema sociaal ondernemen. Zoe Japenga heeft het thema van dit traject een geweldige introductie gegeven deze avond. Zowel vanuit Daily Paper als vanuit eigen ervaring vertelde zij over hoe mooi en impactvol sociaal ondernemen kan zijn.

 

 

Studenten hebben over de challenges van sociale ondernemingen gebrainstormd, ontworpen en hard geoefend met presenteren. En dat viel te zien! Wij zijn enorm trots op de prestaties van de studenten.

 

Maar wat hebben de studenten nou eigenlijk gepitcht?

De challenge van brouwerij de Prael was: bedenk hoe de Prael op een unieke manier bij kan dragen aan de acceptatie van mensen met psychische problemen op de werkvloer.

 

 

De oplossingen van studenten:

 

  • Verspreid stickers door de stad heen, met hierop een QR-code die naar hun verhaal op de website leidt. Ze hadden hier al prachtige voorbeelden van designed.
  • Verspreid posters in de stad op drukke plaatsen, met hierop een qr-code die naar een medewerker interview op de website van de Prael leidt – inclusief een animatie!
  • Bierviltjes met vragen over je mentale gezondheid, om onder het genot van een drankje een goed gesprek te beginnen.

 

 

De challenge van Amsterdam Impact was: verzin manieren waarop jonge Amsterdammers gemotiveerd worden om maatschappelijke impact mee te laten wegen in hoe ze hun geld uitgeven.

 

 

De oplossing:

  • YouTube filmpjes waarop BN’ers, aan de hand van maatschappelijke stellingen, in gesprek gaan met jonge Amsterdammers.

 

Dat wij hier zelf nog niet aan gedacht hebben! De opdrachtgevers waren aangenaam verrast over de prestaties van de studenten en wie weet zit er nog wel een samenwerking in de toekomst in.

 

 

Nogmaals willen wij alle partners van harte bedanken voor de bijdragen dit jaar. Of het nu een workshop, presentatie, bedrijfsbezoek of challenge was, jullie waren toppers! Bedankt Mourad El Moussati van Sollicitatiemarkt, Multitude, Tony’s Chocolonely, Randstad en Rebecca Trouwee van Bohdi, maar ook zeker niet te vergeten Brouwerij de Prael en Amsterdam Impact voor de toffe challenges.

Tot na de zomer, want we gaan nog een jaartje door!

Vragen? Neem contact met ons op.

Je kan ook mailen naar hello@madeby020.nl
of bellen op 020 305 9272.