Nieuws

Bijeenkomst 3 was een groot succes met inspirerende sprekers en de bekendmaking van de challnges!

Zijn jullie weer klaar voor een nieuwe update? Want hier komt die aan! Gister hebben we niet één, niet twee, maar vier verschillende sprekers gehad tijdens de bijeenkomst. Dit waren niemand minder technologie filosoof Martijn Aslander, co-founder en eigenaar I.AMDIGITAL Iris Koolen, creatief strateeg BKB Tom te Buck en campagnestrateeg BKB Selma Hamouda. Benieuwd wat zij ons allemaal te vertellen hadden? Lees dan snel verder!

Wat gaat de tijd toch snel, de 3de bijeenkomst al weer. Deze week maakte de studenten kennis met de challengehouder I.AMDIGITAL en weten de studenten nu aan welke challange ze gaan werken. Hier vertel ik later meer over, want om de studenten klaar te stomen voor de challenge vertelde technologie filosoof Martijn Aslander op een pakkende manier, vol energie, eerst meer over welke houding je moet hebben als student in complexe impact van technologie op de samenleving. Wat leuk is om over Martijn te weten, is dat hij handmatig het grootste hunebed ter wereld heeft gebouwd, hoe vet! Op een informatieve en interactieve manier heeft Martijn zijn verhaal verteld en hebben de studenten hun vragen kunnen stellen. Het belangrijkste wat de studenten hebben meegenomen na zijn presentatie is dat vallen niet erg is. Heb lef, wees lief en blijf proberen!

 

‘’Hou jezelf niet oneindig rechtop als het stuk loopt. Laat je vallen en dan sta je weer op’’ – Martijn Aslander

 

Na de inspirerende woorden van Martijn en een enthousiast digitaal applaus achter de schermen was het eindelijk tijd voor de kennismaking met challengehouder I.AMDIGITAL. Iris Koolen vertelde de studenten het belang van ‘digital ready zijn’ en hun missie. I.AMDIGITAL is een online leeromgeving die trainingen verzorgd zodat iedereen op de arbeidsmarkt klaar is voor onze digitale toekomst.

 

Om dit doel optimaal te realiseren is de hulp van de studenten hard nodig. De studenten gaan de komende weken aan de slag met het opzetten van een campagneplan om drie verschillende doelgroepen te stimuleren digitaal ready te worden! De studenten gaan hun campagneplannen richten op de doelgroepen docenten, ouders/familie en mede mbo-studenten.

 

Een campagneplan klinkt super gaaf, toch? Maar de vraag is hoe begin je een campagne? Om die vraag te beantwoorden hebben wij hulp ingeschakeld. Creatief strateeg Tom te Buck en campagnestrateeg Selma Hamouda van BKB Campagnebureau hebben de studenten hier meer over verteld. BKB heeft ervaring met het succesvol opzetten van campagnes rond thema’s als vluchtelingenproblematiek, gelijkheid in het onderwijs, duurzaam beleggen en nog veel meer! De studenten hebben geleerd dat politieke campagnes eigenlijk de moeder is van alle campagnes, dus aan de hand van voorbeelden over de Amerikaanse verkiezen is er veel duidelijk geworden, lekker actueel. Aan beide zij is 45% reeds vergeven aan stemmen, 10% is het zwevende midden. Hoe richt je daar je campagne op. De studenten weten nu dat ze moeten nadenken over welke doelen je wil bereiken, waarom die doelen, welke boodschap je wil overdragen en natuurlijk aan wie.

 

Na deze interessante presentatie zijn de studenten begonnen aan hun challenge en is de eerste stap voor hun eigen campagne gezet.
Het was weer een volle avond, maar wat een interessante sprekers! Volgende week komt er iets heel leuks aan… sessies met creatieve bureaus!! Houd de Instagram en website in de gaten voor meer informatie over deze creatieve bureaus.

 

Vragen? Neem contact met ons op.

Je kan ook mailen naar hello@madeby020.nl
of bellen op 020 305 9272.