challenge updates

Traject 9

Weten wat de studenten vorig jaar hebben gedaan? We hebben gekeken naar de digitale transformatie

Het thema van traject 9 was de digitale transformatie en we stelden de studenten de vraag: “ben jij klaar voor de digitale toekomst?”  De digitale toekomst lijkt een ver-van-je-bed-show, maar deze toekomst is dichterbij dan we denken! We kijken allemaal weleens Netflix. Ook bestellen we wel eens een product via Amazon of een andere webwinkel. Iets dichter bij huis heb je vast ook weleens contact met je bank of telefoonprovider.  Traject 9 was in samenwerking met I.AMDIGITAL. 

 


De challenge waar de studenten zich acht weken over hebben gebogen is: “Bedenk creatieve oplossingen om mbo-studenten te stimuleren DIGITAL READY te worden”. Hierbij zijn drie doelgroepen aangebracht voor een variëteit aan oplossingen.

 

 

 

Challenge 1: mbo-studenten

Drie groepen zijn van start gegaan met challenge 3. Een van de groepen Deze heeft een platform om digital ready te worden voor studenten uitgedacht. Dit om studenten te motiveren, verder te kijken naar de toekomst en bewustwording over minder fysieke lessen in de toekomst. De promotie doen zij via flyers online en fysiek op drukke plekken in de stad. Dit met de slogan: WE ARE DIGITAL! Het voordeel is dat een platform handig en schaalbaar is, volgens I.AMDIGITAL. 

 


 
‘Vanuit de groep complimenten aan I.AMDIGITAL voor de mogelijkheid van een challenge, en ook complimenten en dank aan Made by 020 voor deze mooie kans.’ – deelnemer Made by 020 
 

 


Ook is er een Next Gen app ontwikkelt door mbo-studenten voor studenten. Deze app geeft de studenten een voorsprong op andere studenten. De app biedt uitleg door middel van beeld. Je ziet als resultaat korte video’s met uitleg. Veel studenten hebben geen idee hoe Excel en Adobe werken. En daarnaast duurt een YouTube tutorial lang en zijn deze niet optimaal voor de doelgroep.  

 

 

Challenge 2: docenten

Aan de challenge met de doelgroep docenten hebben twee groepen gewerkt. De studenten constateerde dat de kwaliteit van het onderwijs op het spel staat. En daarnaast kunnen de docenten meer dan ze denken! Daarom heeft een groep zich gestort op een combinatie van een online en offline campagne met flyers en video’s. Het doel van de campagne is om de docenten in te laten zien hoe ze elkaar kunnen helpen en onderling kunnen inspireren. Of wellicht kan deze groep de quiz van de andere groep gebruiken. Zij hebben een Kahoot! quiz gemaakt. Dit om spelenderwijs de docenten digitaal ready te maken. Aan de hand van de uitkomsten wordt scholing, trainingen en/of cursussen aangedragen.  

 

 

‘We hebben als groep een inspirerende tijd gehad! Als leuk ervaren en was ook een leuke groep.’ – deelnemer Made by 020

 

 

Challenge 3: ouders/familie 

Aan deze challenge hebben drie groepen gewerkt met creatieve mooie uitkomsten. Met als één van de resultaten de ontwikkeling van een App voor Apps die handig zijn. Weet de juiste App te vinden. Vragen en een spelelement leiden je door de tool heen en leveren ook nog een data op. Ook is een enquête tool Digital Smarter speciaal tot stimulans van de digitale skills ontworpen. Enquête biedt een goede eerste stap waar te beginnen en waar behoefte aan is. En een mooie campagne is bedacht doormiddel van een combinatie van de traditionele offline en hierbij online tools communicatiemiddelen. De campagne laat in beeld de tegenstelling zien tussen behoefte en herkenbaarheid. Wanneer je informatie digitaal op orde is en je de juiste digitale skills hebt dat je extra tijd heb, naast dat je bureau er opgeruimd uit ziet, voor een extra kopje koffie.

 

 

‘Overall aan gedacht! En ook gekeken hoe dit te doen met een laag budget. Goed opgemaakt en ook de menselijke maat meegenomen! Doelgroep goed gekozen en ook goed beeld neergezet.’challengehouder I.AMDIGITAL 

 

 

 

Vragen? Neem contact met ons op.

Je kan ook mailen naar hello@madeby020.nl
of bellen op 020 305 9272.