challenge updates

Traject 6

Hoe zou een museum er volgens jou er in de toekomst uitzien om een belangrijke plek in de stad te zijn voor jongeren?

Het Stedelijk Museum is dé plek waar iedereen moderne en hedendaagse kunst en vormgeving kan ontdekken en beleven. De missie van het Stedelijk is om het leven van mensen te verrijken met moderne en hedendaagse kunst en vormgeving. Het Stedelijk heeft hierin een voortrekkersrol op het gebied van kunst en vormgeving. Het Stedelijk wil deze voortrekkers rol graag vasthouden en een belangrijke plek in de stad zijn voor alle verschillende groepen mensen. Jongeren zijn voor het Stedelijk hierin heel belangrijk! Het Stedelijk vraagt daarom de jongeren van Made by 020 om met hen mee te denken over de toekomst en na te denken hoe zij denken dat een museum er in de toekomst uitziet om een belangrijke plek in de stad te zijn voor jongeren.

Stedelijk Museum Amsterdam

#Bedrijven

Q-Factory

#Bedrijven,

#Traject 6

Nisan Baykal

#Peer coach,

#Traject 6

Roos Lingbeek

#Peer coach,

#Traject 6

Resul Karaca

#Student,

#Traject 6

Eva Blom

#Student,

#Traject 6

Daniel Carroll

#Student,

#Traject 6

Michelle den Elzen

#Student,

#Traject 6

Cheyenne Verroen

#Student,

#Traject 6

Jessica Ribero de Olivera

#Student,

#Traject 6

Sophie Witting

#Student,

#Traject 6

Antonio Fraanje

#Student,

#Traject 6

Update #8 - 12.03.2019

Kick-Off!

Update #7 - 18.03.2019

Workshop netwerken

Update #6 - 18.03.2019

Het eerste netwerkgesprek bij Stedelijk Museum

 

Maandag 25 maart had team Rood zijn eerste netwerk gesprek bij het Stedelijk museum Amsterdam. Dat was een erg leuk en leerzaam bezoek. We werden verwelkomt door Maren Siebert (Hoofd Educatie) en hebben plaats genomen in de vergaderruimte met een prachtig uitzicht. Ook hebben wij kennis gemaakt met Ronald Van Weegen (general Manager) die ons heeft vertelt over zijn ervaringen.

 

Maren heeft ons een zeer interessante presentatie gegeven en wij hebben daarna alle vrijheid gekregen om al onze vragen te stellen. Niemand wist in eerste instantie goed wat er ons te wachten stond, maar uiteindelijk hebben we gemerkt dat team rood veel meer weet over museums dan gedacht.  Na onze eerste netwerkgesprek hadden we al superleuke indruk over het Stedelijk. Je zult denken ‘oh een museum wat een saaie boel’ maar we vonden dat een museum toch wel een leuk sfeertje had.

 

Aan ons de taak om het nog leuker en aantrekkelijker te maken, voor jongeren. Onze eerste netwerk bezoekje was zeer productief en nuttig. We hebben erg veel nieuwe dingen geleerd als het gaat over museums. Wij hebben nog genoeg te doen en hebben er onwijs veel zin in.

 

 

Update #5 - 08.04.2019

Tweede netwerkgesprek bij Q-factory!

Op maandag 8 april spraken we met zijn allen af in de stralende zon voor Q-Factory in Amsterdam Oost, waar we ons tweede netwerkgesprek hadden. Iedere week ontmoeten we weer meer mensen die we aan ons eigen netwerk kunnen toevoegen. Deze week was dit Pearl Vink (Afdeling Marketing Q-Factory). Ze liet ons alle zalen, studio’s, restaurants en winkels van Q-factory zien.

 

We hebben onze ideeën over ‘musea in de toekomst’ met Pearl gedeeld zodat ze ons kon tips kon geven. We spraken over hoe leuk het zou zijn om de muziek van Q-factory te combineren met de kunst van het Stedelijk Museum… Ook hebben we het veel gehad over hoe je je doelgroep kunt bereiken door de juiste reclame.

 

Vol enthousiasme liepen we na het gesprek de zon weer in en bleven we lang napraten over alle nieuwe ideeën. We hebben nu al zin om hiermee aan de slag te gaan. Maar volgende week eerst; onze eerste workshopweek!

 

Heeft iedereen onze posts op LinkedIn en Instagram al gezien…?

 

 

Update #4 - 06.05.2019

Groepsbijeenkomst 2

Deze week hadden we alweer ons 2e groepsbijeenkomst! We spraken met zijn allen af in Amsterdam-Noord om te brainstormen over onze challenge. Wat gaat het opeens snel… Nadat we hadden bijgepraat over de afgelopen weken besloten we met zijn allen over de leerdoelen te praten. Iedere student merkte al positief verschil en was blij met de motiverende woorden van mede-studenten & de peer coaches.

Met nog maar drie (!) weken te gaan voor het eindevent was het nodig om een duidelijker beeld te krijgen van ons idee voor de challenge: ‘Hoe maken we musea aantrekkelijker voor jongeren?’ .

Peer coaches Nisan & Roos lieten de studenten samen overleggen en moesten vanaf een andere tafel hard lachen om de teksten ‘Jaaaa, ik weet iets’, ‘Yes, we hebben hem’ en ‘Dit wordt zo vet!’ .

Na dit harde werken was er natuurlijk tijd voor een hamburger en gezelligheid.

We sloten de avond af met een taakverdeling en veel gelach. Het wordt tijd dingen op papier te zetten en volgende week te gebruiken tijdens de workshop pitchen, zin in!

 

 

Update #3 - 20.05.2019

Groepsbijeenkomst 3

Nog maar twee weken tot het eindevent! Vol spanning liepen we deze week de OBA in om met zijn allen te werken aan onze oplossing en presentatie.

 

Alle taken zijn verdeeld en het is vanaf nu alleen nog maar een kwestie van afronden. Er werd deze week in groepjes gewerkt, maar tussendoor hadden we met zijn allen een paar keer kort overleg (en tijd voor wat snacks en gelach natuurlijk). We gaven elkaar feedback, tips en tops.

 

Wij kunnen eigenlijk niet wachten tot 2 juni. Zien we jullie op het eindevent?

 

Update #2 - 03.06.2019

De oplossing van dit team

 


Voor de oplossing van de challenge heeft het team de belevingswereld en interesses van jongeren in kaart gebracht. Hieruit kwam naar voren dat veel jongeren niet direct geïnteresseerd zijn in musea, ze vinden het eerder suf of saai. Volgens het team komt dit hoofdzakelijk door de manier waarop jongeren kijken naar een museum. Hierin zag het team de oplossing voor de challenge: door middel van stickers met daarop inspirerende feitjes over kunst en cultuur, willen ze jongeren anders laten kijken naar musea en het imago verbeteren. Door de stickers overal in Amsterdam op te plakken wordt geprobeerd jongeren te bereiken. Naast stickers door de stad moeten promotie filmpjes jongeren online bereiken. Daarnaast heeft het team een netwerkdoel gesteld. Ze willen het bedrijvennetwerk van Made by 020 met elkaar verbinden. Het idee ligt er om een samenwerking tussen de Q-factory en het Stedelijk Museum te realiseren, combinatie tickets, reclame voor elkaar en een app met spaarpunten. Genoeg mogelijkheden om op verder te denken!

Daniel en Eva presenteren de oplossing op het grote podium van de Q-factory

Update #1 -

Team Rood

Vragen? Neem contact met ons op.

  • Accepteert u dat we uw ingediende informatie opslaan? Daarmee kunnen we reageren op uw vraag en uw registratie verwerken. Lees ons Privacybeleid voor meer informatie over hoe wij omgaan met uw gegevens. U kunt onze Privacy Tools gebruiken om toegang tot uw gegevens te krijgen.
Je kan ook mailen naar hello@madeby020.nl
of bellen op 020 305 9272.