challenge updates

Traject 06

Op welke manier kun je jongeren enthousiasmeren om de MBO Card te gebruiken?

Voor alle opleidingen in het mbo geldt dat vindingrijkheid en originaliteit onmisbaar is. Met de MBO Card, die wordt uitgegeven door het, wordt de drempel voor studenten verlaagd om op zoek te gaan naar kunst- en cultuuruitingen die ze aanspreken of inspireren. Het CJP moedigt tegelijkertijd culturele organisaties aan om speciale programma’s en voorstellingen te ontwikkelen die passen bij de belevingswereld van jongeren. Maar hoe zorgen we ervoor dat jongeren weten wat ze allemaal met hun MBO Card kunnen doen en ze deze kaart meer gebruiken?

Ziggo Dome

#Bedrijven

CJP

#Bedrijven

Lisanne Binnenmars

#Peer coach

Bhody de Visser

#Student

Chenelva Sanches

#Student

Kevin Isaza

#Student

Lucas Dekker

#Student

Naomi v.d. werf

#Student

Update #10 - 11.03.2019

Kick-Off!

Update #9 - 18.03.2019

Inhousedag Workshop Netwerken

Update #8 - 24.03.2019

Op netwerkgesprek bij CJP

Ons eerste netwerkgesprek was bij CJP, ze zitten nu in een tijdelijk kantoor vlakbij Sloterdijk. De studenten hadden er zin in! Iedereen had van te voren vragen voorbereid en de rollen waren verdeeld.  We meeten elkaar bij het metrostation isolatorweg. Daar bespreken we nog even voor en geven elkaar nog wat tips mee voor tijdens het gesprek.

 

Na een wandeling van 5 minuten komen we aan bij het kantoor. Marije ontvangt ons enthousiast. We krijgen meteen een rondleiding door het gebouw. De studenten vinden het leuk om te zien hoe zo’n kantoor er van binnen uit ziet en wat er waar gebeurd. Het is wel wat aan de kleine kant, maar dat heeft vast te maken met de tijdelijke ruimte.

 

Tijdens het gesprek worden er al meteen veel vragen gesteld en komen we al in een nuttige brainstorm terecht. De studenten zitten vol ideeën en vragen. Dit kunnen wij goed gebruiken in onze eerste groepsbijeenkomst!

 

We sluiten het netwerkgesprek af met een bedankje wat wordt gegeven door Naomi.  We kijken terug op een leerzame en gezellige meeting.

 

 

 

Update #7 - 31.03.2019

1e Groepsbijeenkomst

We spreken om 17.30 af bij de HVA. Dit was nog even een zoektocht waar de studenten precies moesten zijn, maar gelukkig had iedereen het vrij snel gevonden. We hebben voor deze bijeenkomst een lokaal gereserveerd. Naomi had voor deze week wat lekkers meegenomen, namelijk; chocolade koekjes!

 

We nemen eerst even rustig de tijd om vorige week rustig na te spreken. Hier doen we ook een korte brainstorm over. Ook nemen we de tijd om onze leerdoelen te bespreken. Eerst in tweetallen en daarna in de groep. We stellen veel vragen aan elkaar waardoor onze leerdoelen steeds concreter worden!

 

Daarnaast houden we ook een brainstorm over onze challenge en waar we nu ongeveer zijn. Vanuit dit punt kijken we naar ons onderzoek. Wat willen we weten van de doelgroep? Wat hebben we nodig van hen? We besluiten een enquête te maken. Samen stellen we de vragen op en verdelen we de rest van de taken.

 

Gelukkig is iedereen enthousiast en gemotiveerd om de challenge te laten slagen. We maken nog de laatste afspraken voor het volgende netwerkgesprek en gaan daarna naar huis.

Update #6 - 08.04.2019

Het team op netwerkgesprek bij de Ziggo Dome

 

Update #5 - 14.04.2019

Workshop Design Thinking bij Multitude

Update #4 - 14.04.2019

Workshop Videosolliciteren van Mourad el Moussati

Update #3 - 05.05.2019

Groepsbijeenkomst 3

`Het einde van het traject is alweer inzicht. Met dit in gedachten begonnen wij aan de groepsbijeenkomst. We spraken af bij Amsterdam Centraal en liepen samen naar de OBA. Waar we onder het genot van wat te drinken begonnen met het bespreken van onze leerdoelen en hoe we er verder voorstonden. Dit pakte gelukkig positief uit. Iedereen was goed bezig met zijn of haar leerdoelen en was bereid elkaar te helpen.

 

We hebben deze meeting besproken hoe we de laatste eindjes aan elkaar kunnen knopen om op 28 mei te schitteren tijdens het eindevent. We hebben een planning gemaakt en ons voorbereid op de pitch workshop van volgende week.

 

 

We hebben er zin in!!`

Update #2 - 12.05.2019

Workshop Pitchen van Rick van Geloven van de Belieff Academy

Update #1 - 02.06.2019

De oplossing van dit team

Uit de enquête die dit team afgenomen heeft onder de doelgroep bleek dat maar 30% van de mbo studenten de CJP pas gebruikt. Ook kwam uit hun onderzoek naar voren dat 40% van de jongeren het liefste via social media op de hoogte gehouden wil worden. De oplossing speelt hier mooi op in. Het team heeft 6-seconden-filmpjes bedacht en gemaakt, die als reclame voor Instagram, Facebook of Youtube kunnen worden afgespeeld, waarin meteen duidelijk wordt waar je CJP korting kunt gebruiken. Handig en snel!

Bhody, Lucas en Naomi presenteren de oplossing op het grote podium van de Q-factory tijdens het eindevent

Vragen? Neem contact met ons op.

Je kan ook mailen naar hello@madeby020.nl
of bellen op 020 305 9272.