challenge updates

Traject 5

“Hoe kunnen we voorkomen dat jongeren in de schulden komen door hun smartphone?”

Maar liefst de helft van de Amsterdamse jongeren tussen de 18 en 27 jaar verkeert in schulden. De oorzaken zijn vaak alledaags: het afsluiten van een telefoonabonnement waarvan de rekening automatisch wordt afgeschreven, spullen online bestelen en achteraf betalen of net te dure kleding pinnen waardoor je ongemerkt in het rood komt te staan. Het hebben van schulden veroorzaakt stress, en kan zelfs leiden tot slechte schoolresultaten en -uitval. Redenen genoeg om schulden onder jongeren te voorkomen. Hoe zorgen we ervoor dat minder Amsterdamse jongeren in schulden belanden door hun smartphone?

KPN

#Bedrijven,

#Traject 5

Stichting MaDi

#Bedrijven,

#Traject 5

Iona Tziaris

#Peer coach,

#Traject 5

Hajar el Ouafi

#Student,

#Traject 5

Britt Munting

#Student,

#Traject 5

Fleur Offerman

#Student,

#Traject 5

Isis de Waard

#Student,

#Traject 5

Mila Luk

#Student,

#Traject 5

Cristina Sirach Endara

#Student,

#Traject 5

Shay Domacesse

#Student,

#Traject 5

Update #2 -

Afronden van de onderzoeksfase

Deze week hebben wij onze onderzoeksfase afgerond. We hebben in de afgelopen weken veel kennis op kunnen doen bij de bedrijven en achtergrondinformatie die we hebben opgezocht. We hebben al deze kennis geordend door het maken van een mindmap. We hebben ons team opgedeeld in twee subgroepen voor het bedenken van een goede conceptoplossing. Deze twee oplossingen hebben we met elkaar besproken. Heel mooi om te zien was dat allebei de groepen elkaar naadloos aanvulden.

 

We hebben nu een conceptoplossing waaruit we de komende weken verder naartoe zullen werken. Daarnaast willen we een enquête onder jongeren uitzetten waarin we kunnen peilen of onze conceptoplossing aansluit bij de doelgroep.

 

De komende weken gaan we vooral aan de slag met het besteden van aandacht aan de persoonlijke ontwikkeling van de studenten. Dit doen wij tijdens de komende workshopweken. Wij boffen heel erg want we krijgen een workshop over presenteren van Mourad el Moussati!

 

Update #1 -

Hoe gaat een groot bedrijf zoals KPN om met schulden onder jongeren door hun smartphone? Deze vraag stond centraal bij de studenten tijdens het netwerkgesprek deze week.  Ze kregen een informatieve powerpoinpresentatie en een rondleiding door het bedrijf. De studenten hebben hun challenge in een nieuw perspectief kunnen zetten door dit gesprek. Ze bekeken nu de challenge door de ogen van het bedrijf en niet alleen door die van jongeren.

Vragen? Neem contact met ons op.

  • Accepteert u dat we uw ingediende informatie opslaan? Daarmee kunnen we reageren op uw vraag en uw registratie verwerken. Lees ons Privacybeleid voor meer informatie over hoe wij omgaan met uw gegevens. U kunt onze Privacy Tools gebruiken om toegang tot uw gegevens te krijgen.
Je kan ook mailen naar hello@madeby020.nl
of bellen op 020 305 9272.